Családi erőszak a háttérben: Minden dolgok könyve

Hello!

Ezen a bejegyzésen annyit gondolkoztam, amennyit soha nem szoktam. Talán erre is megvan az ok. Ez volt az első Magasfeszültség könyvem és el akarom olvasni az összeset. Következőre a Max van betervezve, aztán majd meglátjuk, hogy sikerül-e megszereznem. De, akkor térjünk rá erre a csodára, amit még kedvenc könyvnek is bejelöltem Molyon.


Szerző: Guus Kuijer
Könyvcím: Minden dolgok könyve
Kiadó: Kolibri
Kiadási év: 2014
Fülszöveg: Thomasék szomszédja egy vén boszorkány, akitől mindenki tart. Trópusi halak úsznak a csatornában. Békák hada dörömböl a bejárati ajtón. Legalábbis Thomas így látja. Rajta kívül azonban senki másnak nem tűnnek fel ezek a dolgok. A fiú mindent lejegyez a naplójába, a Minden dolgok könyvébe. Ez nyugtatja meg, amikor az apja elveri, vagy amikor az angyalok sírni kezdenek az édesanyja miatt. Az írás erőt ad Thomasnak, és segít, hogy olyan emberré váljon, amilyen mindig is lenni szeretett volna… boldog.

Véleményem:

Ez a könyv sok szempontból újdonság volt a számomra. A szerzőtől sem olvastam még soha, amit nagyon sajnálok, van még mit bepótolnom. Egyébként holland írótól sem volt még alkalmam könyvet fogni a kezemben, de ezt is pipálhatom. 

A könyvtárból vettem ki, és most célirányosan ilyen karcsú, egy részes olvasmányt kerestem, hiszen újabban több ilyet fogtam ki, ami ilyen röviden-tömören fogalmazott meg kényes témákat (a Trevor is ilyen egyébként, az is tetszett).

Thomas nekem nagyon furcsa volt, ahhoz képest, hogy egy kilenc éves kisfiú, szerintem simán gondolkozik úgy, mint egy 13 éves. Igen, direkt kiemeltem a gondolkozik szót, ugyanis a mai fiatalságnak nincs igazán "érzéke" ehhez. (akinek nem inge, ne vegye magára)

Nagyon fájt a szívem az apa világnézetén, amit egy nagyon ideillő mondattal tudnék jellemezni: 
 ”Úgy bújik Isten széles háta mögé, mint egy gyáva gyerek – vélte Jézus.” 
Minden szempontból új volt, habár megsúgom nektek, engem nem (csak) a fülszöveg fogott meg, a benne rejtőző hatalmasan megírt történetet nem tükrözi. Elkezdtem olvasni a legelső oldalakat a könyvben, ami nem egy szokásos "x.y.-nak" szöveggel kezdődött, hanem egy kis háttértörténettel. És igen, itt döntöttem el, hogy ez KELL nekem.

Kedvencem Van Amersfoort néni volt, persze csak Thomas mellet. Ugyan nem derült ki, hogy a nő tényleg boszorkány-e, de titkon remélem, hogy igen.

A könyvecske szerintem pontosan elég volt, mind oldalszámban, mind történetben. Tényleg mindenkinek ajánlom. :)

Értékelés: 10/10

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése