Varázslók kézikönyve


Könyvcím: Varázslók kézikönyve
Szerzők: Allan Zola Kronzek, Elizabeth Kronzek
Kiadási év: 2002
Kiadó: Geopen
Fülszöveg: Harry Potter-rajongók! Emlékeztek, amikor Hagrid háziállatát, a hippogriffet a Bizottság elítélte? Nos, ez az őrült ötlet nem J. K. Rowlingtól származik… Harry Potter fantasztikus világa igazi történeteken, mitológián és népmeséken alapul. Most a Varázslók kézikönyve segítségével azok is megismerkedhetnek e titokzatos történetekkel, akik nem férhetnek hozzá a Roxfort Boszorkány- és Varázslóképző Szakiskola könyvtárához. A Varázslók kézikönyve lehetővé teszi a kíváncsi olvasó számára, hogy a Harry Potter-könyvek első négy kötetéből minden bűvös dolgot föllapozzon, és szórakoztató, meglepő információkra leljen.

Véleményem:

Nos, igen...már régóta be akartam fejezni ezt a könyvet. Igazából csak egy buta kihívás miatt kezdtem bele, de egyáltalán nem bántam meg ezt a döntésemet. Nagyon tetszett, hogy az egyik szerző egy valódi történész volt, így igazán hitelesre sikeredtek a leírások...még akkor is, ha a könyv olyan mitikus lényekről szólt, mint pl. a hippogriff. Persze kimaradhatatlan tartozékok voltak a vámpírok, vérfarkasok és zombik is, de egyáltalán nem bántam. Furcsa volt olvasni, hogy egyes korabeli "zoológusok" létező lényeknek gondolták a mantikórt és az egyszarvút is. Rowling a könyve megépítésekor a látszólagos utánaolvasáson kívül sokkalta többet tett, mikor megírta híres sorozatát...szerintem annyi mítoszt olvasott, amennyit mi el sem tudunk képzelni. Csodálatosak voltak az illusztrációk, az ember tényleg úgy érezhette, hogy egy igazi középkori lexikonból származnak, amivel nem is nyúlt mellé nagyon, mert a köszönetnyilvánításban is feltűnik, hogy tényleg levéltárakban keresték ki az EREDETI illusztrációkat! Halljátok, ilyen részletes, kidolgozott könyvet még szinte soha nem olvastam! Talán ott untam egy kicsit, ahol a mágusokról esik szó, az szerintem már egy kicsit túl hosszú, és nyomott rész volt. A fordítónak is hatalmas dicséret, aki valóban utánanézett a dolgoknak, (egyes helyeken kiegészíti az eredeti magyar névvel, és a magyar dolgokkal a könyvet) tehát neki is egy nagyon-nagyon hatalmas köszönet jár ezért a könyvért! Mindenkinek szívből ajánlom, aki csak egy kicsit is szeretne tudni az ilyen dolgokról! Nagyon tetszett a számmisztika rész, szórakozásból ki is próbáltam, nekem szinte csak páratlan számok jönnek ki a nevemben. A könyvben olvasható egy rész a fogtündérről, vagyis egy korábbi elődjéről, akit "fogegérnek" neveztek, és ha a gyerekek odaadták neki a fogukat, akkor olyan éles fogak nőttek a helyére, mint egy egérnek... :) Én személy szerint jobban bírtam volna ezt a fajta változatot, amikor még potyogtak a fogaim. Azt hittem, hogy a fogtündér idősebb dolog. Azt még megemlítem - mert fúrja az oldalamat a dolog - hogy szerintem jobban is tördelhették volna az oldalakat. Beszúrnak néhol egy-egy ilyen szürke kiegészítő részt, de a szövegben nem passzol, a mondatoknak előtte-utána nem ott van vége, így ezekhez a részekhez mindig vissza kellett lapoznom, bár ez már a szerkesztő hibája. Sebaj, ettől még nagyon tetszett. Nagyon érdekes volt az a rész is, ahol bemutatták, hogy hogyan állították bíróság elé az állatokat.

Értékelésem: 10/9,5

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése