Szent tehén

Sziasztok!

Kezdek nagyon elmaradni az olvasásaimtól, mert a héten RENGETEG-RENGETEG könyvet olvastam ki, és még nem volt időm véleményt írni róla. Nem azért, mert kedvem nem volt, hanem azért, mert idő szűkében voltam.

De most újra itt vagyok egy olyan könyvvel, amire megérte befizetni! ;D

Szerző: David Duchovny
Cím: Szent tehén
Kiadó: Kiskapu
Év: 2015
Fülszöveg: Nevetésre ​ingerlő, groteszk kaland a világ körül a főszerepben egy négylábú hősnővel, akit az Olvasó nem fog egyhamar elfelejteni!

Bikavári Riska, a tehén, boldogan éli eseménytelen életét egy farmon. Naphosszat nincs más dolga, mint kérődzni, lustálkodni és cseverészni legjobb barátnőjével, Bimbóval. Egyik este Riska és Bimbó kiszöknek a kerítésen a bikákhoz, de míg Bimbót a flörtölés izgatja, Riska kíváncsiságát a gazda háza kelti fel igazán. Bekukucskál az ablakon, és meglátja a villódzó fényű Dobozisten előtt hódoló családot – és a Dobozisten felfedi előtte a húsfarmok szörnyű titkát, ami alapjaiban rengeti meg Riska világnézetét.

Nincs más kiút, csak a szökés egy jobb, biztonságosabb világba. Összeáll hát egy bizarr, szedett-vedett csapat: Riska, Coci (akarom mondani, Shalom egy izgága, Tórát lapozgató disznó, aki nemrég tért át a zsidó hitre) és Turbék, a magát kellemes modorúnak tartó pulyka, aki repülni nem tud ugyan, de a csőrével képes működtetni egy okostelefont. Lopott útlevelekkel, hevenyészett álruhában, a csapat olajra lép, és a legközelebbi reptér felé veszi az irányt.

Történetüket az elmés megjegyzésekben és tömegkulturális utalásokban nem szűkölködő Riska szellemes tolmácsolásában ismerhetjük meg. Turbék – aki végül egyébként (többé-kevésbé) megtanul repülni – csapnivaló német akcentussal pszichiátriai tanácsokat osztogat; Shalom pedig, akit választott népe kiűz Jeruzsálemből, váratlan fordulattal egyesíti az izraelieket és a palesztinokat. David Duchovny elragadó figurái arra mutatnak rá, hogy milyen égető szükség lenne a világban egymás kölcsönös megértésére és elfogadására.

Véleményem:

Amikor megjött a Molyos hírlevelem, akkor figyeltem fel erre a könyvre, mert akciós volt. Tudom, ez most egy kicsit furcsán hangzott, de igen. Másképpen valószínűleg nem találtam volna rá. Elolvastam a fülszöveget és rögtön megtetszett: azt éreztem, hogy el KELL olvasnom. 

Ezért aztán ezt kértem anyumtól. Most szerdán meg is rendeltük és pénteken már itt is volt. Még aznap kiolvastam. :) Egyszerűen letehetetlen volt.

Shalom és Riska voltak a kedvenc szereplőim. Azokat a részeket élveztem a legjobban, ahol valami szokatlan történt. Nem hiszem, hogy találkoztam már olyan gyerekkönyvvel, ami a muszlimok és keresztények kapcsolatáról és a drogokról szólt. Azt hiszem éppen ideje volt.

Kicsit én is elszégyelltem aznap magamat az esti vacsoránál, hogy esetleg olyan jámbor, ártatlan állatok kerülnek a tányéromra, mint a könyv szereplői.

Az Állatfarm című könyv is szerepel az írásban, amit majd nagy valószínűséggel el fogok olvasni. Remélem az is nagyszerű élmény lesz. 

Újabban sok olyan kötetet találok, amik kérdéses témákat feszegetnek. Szerintem most ez a korszakom lépett életbe, és egyáltalán nem bánom. Sokkal inkább szeretem az ilyen könyveket, mint a nyáltól csöpögő, romantikus történetetek.

Az értékelésem nem lehet más, mint 10/10.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése