Rémálom az idősek otthonában: Milo szerint a világ


Szerző: Virginia Macgregor
Könyvcím: Milo szerint a világ
Kiadó: Athaneum
Kiadási év: 2015

Fülszöveg:

A kilencéves Milo Moonnak retinitis pigmentosája van: a szeme egyre romlik, idővel meg is fog vakulni. Egyelőre még egy kulcslyuknyi résen át elég jól látja a világot, olyannyira, hogy sokkal több mindent vesz észre, mint mások. Amikor Milo imádott Nagyiját idősek otthonába kell adni, a kisfiú hamar rájön, hogy sötét dolgok történnek a Nefelejcs nevű intézményben. A felnőttek eleinte nem hisznek neki – az illegálisan Angliába menekült, fiatal szír szakács, Tripi kivételével. Másik lelki támasza Hamlet, a házimalac. Milo belevág, hogy leleplezze az otthont igazgató Thornhill nővért… A kiskamasz Milo önként vállalt küldetése éppen egy nehéz időszakra esik: apja új családot alapít, kilép Milo életéből; anyja depressziós lesz; az iskolában kudarcok és megaláztatások érik, így a gondok fojtogatóvá válnak. Lassacskán azonban – ahogy Milo kezdi elveszteni a szeme világát – feldereng a fény az alagút mélyén…

VÉLEMÉNYEM

Nagyon megmelengette a szívemet ez a történet, és többet kaptam ezen a 392 oldalon, mint amennyit vártam. A könyvet azért tartottam érdemesnek az elolvasásra, mert kíváncsi voltam mennyire élethűen mutatja be Milo retinitis pigmentosáját amely egy különleges betegség, és azzal jár hogy a betegnek beszűkül a látóköre majd megvakul.
Azt azonban nem gondoltam, hogy ilyen sokrétű problémákat fog bemutatni az írónő: egy menekült élete, megcsalás, válás, "hova rakjam az idős nagyit" és ami abban az idősek otthonában ment: azt hiszem eltántorított az ötlettől hogy az én szüleimet valaha is hasonlóba tegyem be.
Minden karaktert a szívembe zártam, kivéve talán Thornhill nővért és a rendőrtisztet, ők tényleg annyira ellenszenvesek voltak hogy utáltam őket végig.
Minden idősnek megvolt a maga különös hóbortja és noha külön-külön nem volt róluk sok szó mégsem éreztem őket kidolgozatlan kartonpapírfigurának.
Összességében nagyon bejött, attól függetlenül hogy marha lassan olvastam.
Gyerek kezébe nem adnám szívesen. Egy 14-es karikát minimum tennék rá.

ÉRTÉKELÉSEM
8/10

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése