Újabb Gaiman: Tükör és füst

Szerző: Neil Gaiman
Könyvcím: Tükör és füst
Kiadó: Agave Könyvek
Kiadási év: 2017

Fülszöveg: 

Neil Gaiman kezében a mágia nem pusztán illúzió, és minden lehetséges. Ebben az első, 1998-ban megjelent és mára klasszikussá vált novelláskötetében képzelete és ügyessége a hétköznapi világot baljós csodákkal teli hellyé változtatja: ahol egy filléres boltban megvásárolható a Szent Grál, ahol a bérgyilkos hirdetésben árulja szolgáltatásait, és ahol egy fiú az életéért alkudozik egy trollal.

Lépj be ebbe az új valóságba, amelyet tükrök sokszorosítanak és füst homályosít el, mégis mágikus és megragadható.

VÉLEMÉNYEM

Néha úgy érzem, Gaiman az az író, aki bármit el tud adni, és úgyis élvezhető lesz. Hatalmas kedvencem, a novelláinál szerintem nincs jobb a világon, habár gyakran kölcsönöz stílust más íróktól is, főként Lovecrafttól. Legelsőként tőle a Felkavaró tartalom című novelláskötetét olvastam, talán ezt egy kicsikét még inkább élveztem, ha lehet ilyet mondani.
Sokkal durvább versek és novellák voltak benne mint amit eddig tőle olvastam, és gyakori volt benne a trágárság, a szexualitás...mégis élveztem :D

A kedvenceim a következők voltak:

  • Az aranyhalas medence és más történetek
  • Lovagkor
    • Vírus
    • Keresem a lányt
    • Nagykeráron beszámítjuk
    • Idegenkedés
    • Egér
    • A gyilkosság misztériuma
    Tehát elég sok :)
    Bevallom, néhány elég abszurd, de minden fikció belopta magát a szívembe, még azok is, amelyeket itt most nem soroltam fel. Gaiman valahogy nekem mindig olyan fiatal. 1960-ban született, és mégis olyan (minden kötete, nem csak ez a korai), mintha egy zsenge, marha tehetséges fiatal író állna a rejtélyes sorok mögött. Mindig figyelmeztetnem kell magamat, hogy Gaiman már nem mai csibe.

    ÉRTÉKELÉSEM
    10/10

    0 megjegyzés:

    Megjegyzés küldése