Első YA-m : Sugar

Sugar sugar, honey honey…


Szerző: Deirdre Riordan Hall
Könyvcím: Sugar
Kiadó: Könyvmolyképző
Sorozat: Vörös Pöttyös
Kiadási év: 2016
Fülszöveg:

Én ​vagyok az a kövér, félig Puerto Ricó-i, félig lengyel lány, aki úgy érzi, nem találja a helyét sem a saját bőrében, sem sehol máshol.

Sugar Legowski-Gracia nem volt mindig kövér, de tizenhét éves korára ez megváltozott. Ugyan nem annyira terebélyes, mint a mamája, aki hatalmas mérete miatt hónapok óta nem tudott kikelni az ágyból. Nem is annyira ormótlan, mint a bátyja, Görény, akibe több aljasság szorult, mint háj, és ez mindent elárul a természetéről. Sugar pont annyira túlsúlyos, hogy durva sértegetések céltáblája legyen, bármerre is jár: boltban, utcán vagy az iskolában.

Sugar találkozik Evennel – és nem Evannel, ahogy félig analfabéta apja helytelenül megadta a fia nevét a születési anyakönyvi kivonatán –, és megtapasztalja, milyen az, amikor valaki nem a testét, hanem őt magát látja. Valószínűtlen barátságuknak köszönhetően Sugar életében először megengedi magának azt a luxust, hogy a jövőre is gondoljon. A jövőre, amit nem árnyékol be a saját testéről alkotott képe, sem az anyja sértegetései. Sugar hamarosan válaszút elé kerül: döntenie kell, hogy azzá a lánnyá válik-e, akit Even segítségével felfedezett önmagában, vagy felhagy a küzdelemmel, és elfogadja azt a szerepet, amibe a családja és az eddigi élete kényszerítette.

Kövesd a sorsát!

VÉLEMÉNYEM

Régen olvastam már ilyen gyorsan ilyen jót. Régebben megvetettem a Young Adult könyveket, és lehet ez még most is így van, de ez a könyv azért kicsit megszerettette a műfajt velem. Talán azért mert amellett, hogy benne van a szerelmes szál egy igen komoly témát dolgoz fel, elég reálisan.

A főszereplőnk, Sugar (ezért linkeltem a zenét is indítottam a mondattal) egy nem kicsit túlsúlyos középiskolás lány, aki egy omladozó házban él anyjával, aki nem tud lábra állni a túlsúly miatt, és bátyjával, aki mind fizikálisan mind mentálisan bántalmazza.

Mindemellett az iskolában is folyamatos célpont, mindenki őt cikizi, nincs egy nyugodt perce sem. Az írónő szép lassan nyújt betekintést a lány múltjába, jelenjébe és tervezett jövőjébe. A könyv első harmadában nyomott hangulatom volt az oldalak ízlelgetése közben és a sok zabálástól már én rosszul lettem.

Aztán jött Even. Tényleg mindent megváltoztatott. A következő pár mondatot amit Even sorsáról szeretnék mondani csak Molyon tekinthetitek majd meg mert csupa spoiler az egész. Evenről egyszerűen nem lehet másképp beszélni.

Amíg jelen volt a könyvben minden olyan volt, mint egy cukormázas fánk. Aztán kilépett, és megint komor lett a hangulat. Aztán ott volt még a motorozás, ami nagyon tetszett, ugyanis én is imádok motorozni. Örültem neki, hogy Sugarnak is szenvedélye lett (mármint a varrás mellett)

Volt egy mélypont, aztán szépen megint kiemelkedtünk belőle, és a végén egy olyan keserédes szájízzel tettem le a kötetet. Ha ilyen a YA bizonyára többet fogok olvasni. Ha meg nem, akkor köszönöm a szerzőnőnek, hogy az ő csodája került először a kezembe.


Köszönöm Kövér Henrynek, a pszichológusoknak, Stacynek és legfőképpen EVENNEK, hogy jobbá tettétek egy reményvesztett lélek életét! :)

ÉRTÉKELÉSEM
10/10

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése